Secebis Kenangan Untuk Tatapan Semua

Walaubagaimanapun alim seseorang itu, dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal. (Lukmanul Hakim) Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker

Friday, May 29, 2009

::Urusan Master::



Alhamdulillah, semalam dah selamat saya pos permohonan sambung belajar kat U*M...lega sangat memandangkan tarikh akhir pada 1 Jun 09 ni. Memang bertahun nak compile semua2 tu.Dengan nak kena cop pengesahan semua lagi certificate tambah nak kena submit jugak research proposal..Jenuh nak siapkan.Bukan lah susah sgt, tp semangat nak fokus tu tak der, bertangguh jer la. Hari-hari dok belek proposal tu kdg2 tu satu ayat jer yg buat.hehehehhe

Sebab utama saya buat last2 minute pun, sbb bz tahap gaban. Asal nak fokus jer, ader jer benda yg nak kena siap dulu. Ye la bila dah keja ni kena la bg priority which one yg lebih utama. Nanti tak pasal-pasal bos marah pulak.

'Ala Kullihal..semua dah settle semalam. Time office hour 1 jam le saya buat semua2 tu.Memang rushing semalam, time tu la nak buat bank draf..dah siap2 tunggu & amik giliran kat bank, sekali kakak kat bank tu ckp cam ni:

Bank Officer: Oh nak buat bank draf..kalu bawah 500 kena bg supporting doc..
Saya : Oh ye ke..kalau saya ada check list untuk item yg kena hantar permohonan tu boleh ke? dia ada mention pasal bank draf ni..
Bank Officer : oh boleh, yg penting ada jer..
Saya: Saya tak bawa, ada kat keta..
Bak Officer : ok, ambil dulu, then ambil giliran semula..
Saya : Ok..(dalam hati :lega x ramai orang hari ni, kalau tak dah give up la nak kena buat keja dua kali)..:)

Saya rushing gi ambil kat keta, lega ada saya bawak..dah settle semua tu, rushing ke kedai gambar lak.Plan nak cuci jer negatif yg saya ada.Sekali kak kedai tu ckp, esok baru leh siap sbb mesin rosak..Alamak.Terpaksalah tangkap gmbr express.:)


Siap semua trus ke Pejabat Pos yang tak jauh dari situ. Masa tu la tampal gambar & tulis address kat envelope..saya buat pos laju.Kakak kat PP cakap esok leh sampai.Lega...


Satu bab dah selesai, hanya menunggu jawapan, DITERIMA / DITOLAK...Moga Allah memudahkan segalanya..AMIN maklumlah niat nak sambung dah lama terpendam dalam hati.


Kronologi...


-Ingat nak smbg lepas je hbs degree 2004, sekali lecturer kata better cari pengalaman keja dulu sbb Course IT ni nak kena practice dl, theory tak cukup..keja setahun...


-Tup2 2005, dah sampai masa nak kawin..hehhe dah tak jadi sambung dulu.


-Rezeki saya awal, lepas kawin, trus disahkan mengandung ...dah mengandung pulak, anak lahir 18/8/06..


-Ini betul2 saya plan, bila hubby dah habis master dia, saya take turn.Kesian kat anak kalau dua2 belajar, sapa nak beri perhatian sepenuhnya kat dia..


-Moga hasrat saya nak sambung ni, dipermudahkan Allah....


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home