Secebis Kenangan Untuk Tatapan Semua

Walaubagaimanapun alim seseorang itu, dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal. (Lukmanul Hakim) Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker

Friday, September 4, 2009

::Ceritera tentang persiapan raya 2009::

Bercerita pasal cuti raya, tahun ni adalah giliran saya balik kpg mak ayah di Penang. Bestnyer..:) Tak sabar dah nak blik raya ni..Semalam dah apply cuti. Insyaallah cuti 23-25/9, amik 3 hari..kira seminggu jugak la cuti dari sabtu 19/9 tu sampai la 27/9..best2. Cuma yang tak best sbb dah belajar balik ni, tak leh la raya sakan sgt, sbb lepas raya, banyak benda ada, test la , presentation la..
"hubby : tahun ni abg raya sakan, tak yah pikir dah pasal master..sebab dah habis. Jelesnya!"
Pasal baju raya, saya dah siap tempah sebelum puasa lagi. Ada la 2 pasang. 1 jubah, 1 lagi baju kurung pahang. Nina saya dah awal2 lagi beli. banyak dah baju dia..cuma baju kurung tunggu MIL siap jahitkan. Hubby pun sama baju melayu dia MIL yang buatkan..
Kuih raya, tahun ni saya tak order banyak, setakat 2 jenis jer..sbb tahun lepas order banyak, tak hbs pun. cuma saya tambah2 dengan kerepek, kacang dan seangkatan dengannya..tahun ni macam malas nak buat open house, sbb pikir kan master. cam tak sempat jer nak siap semua tu. Kawan2 saya tak buat tau, kalu nak nak datang, datang jer...:)
itula kisah persiapan raya kami sekeluarga..harapnya, semuanya berjalan lancar, Insyaallah..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home