Secebis Kenangan Untuk Tatapan Semua

Walaubagaimanapun alim seseorang itu, dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal. (Lukmanul Hakim) Lilypie 3rd Birthday PicLilypie 3rd Birthday Ticker

Wednesday, September 9, 2009

::Nikmat masa yang tak ternilai::

Alhamdulillah Ramadhan kali ni sempat la berterawih di masjid. Memandangkan Nina dah pandai bawak diri, berdikari, bolehla saya ikut abang pegi masjid solat terawih. Kami prefer solat di Masjid Putra, Putrajaya sebab masjid dia selesa sangat. Anak-anak pun selesa dengan keluasan dia, sejuk aircond dia..memang selesa. Mungkin sebab baru sorang, jadi mungkin boleh lagi ikut, kalau dah ada yang second nanti, pikir 2,3 kali jugak la. Alhamdulillah Allah bagi kesempatan pada diri ini untuk mengerjakan amalan yang dituntut ini. Ada hikmah di sebalik apa yang berlaku. Mungkin tahun depan, tidak lagi berpeluang macam ni, saper tahu..

Bercerita pasal Nina, siap baring2 lagi dan dia behave je time mama dia solat. Mungkin dia paham..tapi yang tak tahan tu, orang solat, sibuk nak sayang2 kita ni..Nina, Nina..:) Niat di hati jugak nak biasa kan dia dengan amalan ni tambah2 kita buat di masjid. Suasana tu dah terdidik..Biar melentur buluh dari rebungnya. Insyaallah, kami akan sedaya upaya mewujudkan suasana tu..

::Mama pun nak interprem::


::Budak posing dalam masjid UIA, Gombak::

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home